[전시] ≪Tele-≫
🧩
2024. 5. 22 - 5. 31
13:00 ~ 18:00 (휴관 없음)
Faction (서울시 성북구 삼선교로 78, B1)
🧩
기획 : 권지운, 최낙준
작가 : 강지호, 권경윤, 권수진, 권지운, 김리원, 묵호, 박현민, 배일우, 백승원, 양인재, 이름, 이정수, 정수진, 최낙준, 홍도희
디자인 : 권지운
🧩
1. <Tele->의 최초 플레이어(A)는 제시된 최초의 단어를 활용해 결과물을 제작한다.
2. (A)의 결과물은 두 번째 순서인 (B)에게로 전달되며, 이때 그것은 (B)의 결과물을 위한 시각 정보로 활용된다. 이는 다시 (C)에게로 전달된다.
3. 동일한 방식으로 모든 플레이어인 (A), (B), (C), (D), ….. (M), (N), (O)까지 전달된다. 각 플레이어는 자신이 수령한 이전 플레이어의 결과물만을 활용해, 최초의 단어를 추론하는 결과물을 제작한다.
4. 이때 제작 방식을 막론하되, 제작에는 필히 이전 플레이어의 결과물을 수용, 거부, 복각, 해석하는 등의 방식으로, 시각 정보화하는 과정이 요구된다.
5. 이렇게 제작된 결과물들을 도열하여, 일련의 변화하는 시퀀스를 만들어냄에 본 게임의 목적을 둔다. (전시 서문 중)
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2024. 5. 22 - 5. 31
13:00 ~ 18:00 (휴관 없음)
Faction (B1, 78 Samseongyo-ro, Seongbuk-gu, Seoul)
Curator: Jiun Kwon, Nacjun Choi
Artist: Dohee Hong, Hyunmin Park, Ilwoo Bae, Injae Yang, Jiho Kang, Jiun Kwon, Jungsu Lee, Kyoungyun Kwon, Mukho, Nacjun Choi, Reum Lee, Rewon Kim, Seungwon Baek, Suzin Jung, Suzin Kwon
Design: Jiun Kwon
🧩
1. The first player (A) in <Tele-> starts the game by creating an output based on the initial word provided.
2. The output from (A) is then passed to the next player (B), who uses it as visual information for their own output. This process continues with player (C), and so on.
3. This sequence continues in the same manner through all players, from (A), (B), (C), (D), ….. (M), (N), to (O). Each player create their output by inferring the original word based only on the previous player's output.
4. Regardless of the method of creation, each player must transform the received output into visual information, whether by incorporating, rejecting, replicating, or interpreting it.
5. The goal of the game is to create a series of evolving outputs, which collectively form a sequence that illustrates the changes over time. (from the preface)
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2024. 5. 22 - 5. 31
13:00 ~ 18:00 (휴관 없음)
Faction (서울시 성북구 삼선교로 78, B1)
🧩
기획 : 권지운, 최낙준
작가 : 강지호, 권경윤, 권수진, 권지운, 김리원, 묵호, 박현민, 배일우, 백승원, 양인재, 이름, 이정수, 정수진, 최낙준, 홍도희
디자인 : 권지운
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1. <Tele->의 최초 플레이어(A)는 제시된 최초의 단어를 활용해 결과물을 제작한다.
2. (A)의 결과물은 두 번째 순서인 (B)에게로 전달되며, 이때 그것은 (B)의 결과물을 위한 시각 정보로 활용된다. 이는 다시 (C)에게로 전달된다.
3. 동일한 방식으로 모든 플레이어인 (A), (B), (C), (D), ….. (M), (N), (O)까지 전달된다. 각 플레이어는 자신이 수령한 이전 플레이어의 결과물만을 활용해, 최초의 단어를 추론하는 결과물을 제작한다.
4. 이때 제작 방식을 막론하되, 제작에는 필히 이전 플레이어의 결과물을 수용, 거부, 복각, 해석하는 등의 방식으로, 시각 정보화하는 과정이 요구된다.
5. 이렇게 제작된 결과물들을 도열하여, 일련의 변화하는 시퀀스를 만들어냄에 본 게임의 목적을 둔다. (전시 서문 중)
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2024. 5. 22 - 5. 31
13:00 ~ 18:00 (휴관 없음)
Faction (B1, 78 Samseongyo-ro, Seongbuk-gu, Seoul)
Curator: Jiun Kwon, Nacjun Choi
Artist: Dohee Hong, Hyunmin Park, Ilwoo Bae, Injae Yang, Jiho Kang, Jiun Kwon, Jungsu Lee, Kyoungyun Kwon, Mukho, Nacjun Choi, Reum Lee, Rewon Kim, Seungwon Baek, Suzin Jung, Suzin Kwon
Design: Jiun Kwon
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1. The first player (A) in <Tele-> starts the game by creating an output based on the initial word provided.
2. The output from (A) is then passed to the next player (B), who uses it as visual information for their own output. This process continues with player (C), and so on.
3. This sequence continues in the same manner through all players, from (A), (B), (C), (D), ….. (M), (N), to (O). Each player create their output by inferring the original word based only on the previous player's output.
4. Regardless of the method of creation, each player must transform the received output into visual information, whether by incorporating, rejecting, replicating, or interpreting it.
5. The goal of the game is to create a series of evolving outputs, which collectively form a sequence that illustrates the changes over time. (from the preface)